Výběr stěhovací služby

Výběr stěhovací služby

Proč chtějí zákazníci Mercedes za cenu Škodovky?

Nejdříve bych měl asi říci, že fandím vozům Škoda. Z dnešní Škodovky se stala veleúspěšná firma, která uspěla nejen na českém, ale i světovém trhu. Přesto nikoho při nákupu vozu Mercedes třídy C nenapadne, že by tento vůz mohl stát stejně jako třeba Škoda Octavia.

Podobnou paralelu nejdeme na trhu stěhovacích služeb. Máme zde stěhovací firmy (není jich mnoho, ale existují :)), které nabízejí ve stěhovací službě víc než ostatní. Mezi služby navíc můžeme jmenovat např. osobní návštěvu před stěhováním, dovoz a odvoz krabic, poskytnutí šatních boxů, stěhovacích pytlů, technické vybavení pracovníků, osobní přístup pracovníků, čisté a servisované vozy, kvalitní pojištění. Nemusíme asi zdůrazňovat, že tato úroveň stěhovací služby se neobejde bez vyšších nákladů.

Přesto jsou zkušené stěhovací firmy, které poskytují „víc než jen nosiče nábytku“ pod drtivým tlakem na snižování cen. V Brně se z toho stal téměř folklór – podrazit cenu a získat zakázku. Pro srovnání – v průměru jsou v Brně nižší ceny než např. Plzni nebo Ostravě!

Rád bych se s vámi podělil o každodenní zkušenosti z brněnského trhu stěhování. Některé stěhovací firmy (ač neposkytují žádný servis a chtělo by se až říci „ani žádnou službu“), jezdící v archaických vozech připomínající spíše torzo dodávky než skutečný stěhovací vůz, zaměstnávající „brigádníky“, kteří připomínají nájemníky z hlavního nádraží.. Tak přesně tyto firmy, které se dovolují označovat za profesionály, v urputné snaze získat zakázku, ceny podrážejí a na konci stěhování záměrně navyšují. Je jim prostě jedno, co si o nich zákazník pomyslí či napíše někde na internetu. A takovýchto firem bychom našli v Brně spoustu.

Každý zákazník při výběru stěhovací firmy, porovnává ceny stěhování. Všichni dnes chceme mít jistotu, že jsme vybrali správně. Správnou firmu, která bezpečně a šetrně přestěhuje ho i jeho věci. A samozřejmě za tu nejlepší cenu.

Často se na mě obrací zákazníci, že mají cenovou nabídku stěhování za 3000 Kč a zda bych jim mohl vyjít vstříc a dát stejnou cenu. Zákazníci očekávají na jednu stranu stěhovací službu na vysoké úrovni, ale na druhé straně za průměrné ne-li nejnižší cenu. Tím se vrátím k příkladu s auty. Upřímně si odpovězme, očekáváme snad, že dostaneme nový Mercedes C za cenu nové Škody Octavia?

Samozřejmě chápu, že cena je dnes významným hodnotícím kritériem, nicméně NE jediným. Srovnávat cenové nabídky pouze podle ceny, je jako říkat: Nezáleží mi na ničem jiném, než na ceně. Je mi celkem jedno, KDO s mými osobními věcmi bude zacházet, jak s nimi bude manipulovat, jak dlouho stěhování potrvá, co se stane, když se něco rozbije atd.

Pokud je tedy stěhovací firma konfrontována s nižší cenovou nabídkou, musí prostě někde ubrat. Proto většina brněnských stěhovacích firem šetří úplně na všem - levnější pracovní síle, starém rezavém vozu, vybavení, absencí reklamy, o existenci pojištění raději nemluvě.

Zákaznící by tedy měli kromě ceny brát v úvahu i jiné aspekty služby. Měli by chtít vědět, co cena stěhování skutečně obsahuje? Jaký servis (pokud vůbec nějaký) poskytne firma? Jaké má reference? Co se stane, když se něco nedejbože opravdu rozbije? Když budu nespokojený, co mohu dělat?

Při výběru stěhovací firmy vám často napoví i zdánlivé detaily jako jsou webové stránky, první telefonát, e-mailová komunikace či návštěva pracovníka před stěhováním. Firma, která není nikde vidět, neinvestuje do rozvoje a reklamy, pravděpodobně nebude ochotna investovat ani do pojištění natož pak kvalifikovaných pracovníků.

Takže dobrá rada zní, hledejte, porovnávejte, hodnoťte a ptejte se. Vy i vaše věci si přece zaslouží tu nejvyšší péči!

 

Ing. Martin Skoupý

Majitel SB STĚHOVÁNÍ BRNO s.r.o.