Tipy

Nabízíme rady, jak předejít stresu i starému známému pořekadlu o tom, že je horší se stěhovat než vyhořet. Možná jste netušili, ale stěhování s sebou nese jedno pozitivum: Konečně se zbavíte slušné hromady zbytečností. Jistě zjistíte, že máte doma tu přebytečnou komodu, věšák, police či ta velká šatní skříň s posuvnými dveřmi, koupena po svatbě už taky dosluhuje.

4 až 6 týdnů před dnem D začněte shánět balící arsenal: papír, balící lepenku, lepicí pásku, pevné papírové krabice s otvory na přenášení i plastové přepravky. Nejlepší jsou skládací, které později nezaberou moc místa. Nezapomeňte si začít odkládat noviny, které dobře poslouží při balení křehkých věcí nebo jako tlumící výplň. Osvědčené jsou i plastové pytle s vakuovým odsáváním, do kterých snadno, a zejména šetrně, zabalíte například rezervní peřiny, kožichy nebo hory sezónního šatstva.

Neobjednáte-li si komfortní stěhovací služby včetně balení, balte průběžně. Začněte věcmi, které s největší pravděpodobností nejbližší měsíc nebudete potřebovat. Mimosezónní šatstvo, vzácný porcelán, povlečení, knihy… K tomu si připravte i dostatečně velké pytle na odpadky. Chovejte se nemilosrdně ke všemu, co jste neměli více než rok v rukou. A to nejen k oblečení, ale například i k napůl funkčním pomůckám či hráčkám.

Není-li vaše nové bydliště na hony vzdálené od dosavadního a máte-li do něho již přístup, můžete začít s převážením. Obsah krabice, kterou nemíníte na novém místě hned i vybalit, označte zřetelným nápisem. 

Pokud se staršími kusy nábytku v novém bytě nepočítáte, zkuste ho nabídnout formou inzerátů, mezi známými nebo v bazaru. Nikdy nevíte, komu může učarovat vyřazené televizní křeslo pro seniory po babičce. Den před stěhováním bytu by mělo být vše připravené k odjezdu. Demontovatelné nábytkové kusy rozebrané, zásuvky a police zabalené. Sáčky se šroubky je praktické přilepit přímo k patřičným nabídkovým deskám. To, co se rozebrat nedá, doporučujeme zafixovat nebo přelepit či obalit stretch folií. Otevírající se nábytek a dvířka nebo zásuvky se mohu při stěhování poškodit.

Ještě před stěhováním si obstarejte půdorys nového bytu, na který co možná nejpodrobněji zakreslete rozmístění nábytku. Jeho plán by měl viset někde u vchodu. Ušetříte čas a sílu při přemísťování těžkých kusů.

Pokud nemíníte využít stěhovací služby, s dostatečným časovým předstihem zalarmujte všechny přátele a známé, na které se v daný den můžete spolehnout. S rezervací nákladního vozidla nebo stěhovací firmy počítejte alespoň dva týdny předem. 

Myslete i na takovou maličkost, jakou je volný parkovací prostor co nejblíže vchodu. Pro stěhovací vůz budete potřebovat asi 10 m. Na sídlišti využijte v den stěhování ranní časový úsek, kdy většina sousedů odjíždí do zaměstnání a potřebný prostor výrazně označte. Speciální povolení k parkování budete potřebovat, jen pokud bydlíte v centru většího města v zóně omezeného parkování. Získáte ho na městském úřadě. Pro zóny klidu budete navíc potřebovat i povolení k vjezdu. Pokud vás stěhuje specializovaná firma, o povolení se postará ona.

Pokud stěhujete byt svépomocí, ukládání do auta potřebuje logiku. Méně zkušení by měly mít na paměti, že těžší kusy patří dolů a je třeba zaplnit všechny mezery, ať už v krabicích nebo mezi lehčími kusy zařízení, které se při transportu mohou převrhnout. Všechno křehké a rostliny stěhujte naposledy, nejlépe vlastním autem.

Při stěhování bytu 1+1 a větší se již pouze na přátele spolehnout nedá. Tehdy neváhejte a objednejte si profesionální stěhovací firmu. Poskytnou vám po domluvě přesně takovou pomoc, jakou potřebujete. 90% zákazníků si objedná i naložení, dopravu a vyložení. Stěhovací firmy však za poplatek nabízejí i balení nábytku, montáže nábytku nebo dočasné uskladnění. Nestihnete-li si přichystat materiál na balení sami, můžete si ho půjčit nebo odkoupit. Najmout si můžete i praktické boxy určené na šaty. Kompletní stěhování s profesionály není nákladnější a hlavně, je mnohem mnohem rychlejší a šetrnější nejen k věcem, ale i k vašim nervům. 

Před stěhováním informujete dodavatele energií, banku i ostatní pravidelné zasílatele faktur o změně bydliště. Na poště si vyřiďte přeposílání zásilek. Odhlaste si na staré adrese poplatky SIPO a přehlaste si je na novou adresu. V případě stěhování z bytu do rodinného domu na vás čeká přihlášení místní organizace na likvidaci odpadu, většinou na místním úřadě, a koupi odpadové nádoby. Se změnou adresy souvisí i přihlášení trvalého nebo přechodného pobytu na policii a místním úřadě.

Novinky

Team Leader stěhování

SB STĚHOVÁNÍ BRNO nabízí nové pracovní příležitosti. Stavíme nový tým a hledáme team leadera stěhovacího týmu. Baví tě fyzická práce? Rád řídíš auto? Chceš poznat jaké to je těšit se v pondělí ráno do práce?

SB STĚHOVÁNÍ BRNO pomáhá

Staly jsme se hrdým partnerem pro stěhovací služby organizace Svazu tělesně postižených v České republice, o.s.